Triki Copywritera, czyli jak pisać z głową?

prowadzenie fanpage, marketing spolecznosciowy, facebook


    Świat blogosfery z roku na rok staje się coraz lepszy. Ciągły rozwój motywuje też większe zapotrzebowanie na profesjonalnych copywriterów. Teraz każdy z chęcią czyta teksty w internecie, a media społecznościowe są naszą codziennością. Dlatego też coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie własnego bloga.

    Napisanie posta blogowego wymaga pewnych umiejętności. Aby tekst był atrakcyjny dla naszego czytelnika powinniśmy skupić się na kilku aspektach. Ważna jest pisownia i nienaganna ortografia, jednak gdy chcemy być zauważonym musimy zwracać największą uwagę na słowa kluczowe. Dobrze wykonane działania SEO pozwolą nam być bardziej zauważalnym wśród wielu innych postów internetowych. Agencje reklamowe posiadają profesjonalnych copywriterów, którzy pisząc swoje teksty przestrzegają kilku podstawowych zasad. Co musisz zrobić, by być taki jak oni?

Pomysł!

    Gdy tworzymy tekst reklamowy musimy się zastanowić nad przekazem. Dlatego przemyśl co chcesz powiedzieć czytelnikowi, jaka informacja ma do niego trafić i z jakim skutkiem. Bardzo ważny jest cel, który chcemy osiągnąć oraz to co chcemy finalnie zasugerować obserwatorom naszej strony bądź fanpagea.

Rama organizacyjna.

    Jak uczyli w szkole, każdy tekst powinien składać się ze wstępu, rozwinięcia oraz zakończenia. W tym przypadku nic się nie zmieniło. Aby nasz tekst był naprawdę dobry, musimy trzymać się ram organizacji tekstu. Wstęp ma wprowadzić czytelnika w dany temat, rozwinięcie przestawia nasze argumenty oraz główny przekaz. Natomiast zakończenie to podsumowanie.

Słowa klucze.

    Tekst reklamowy musi być skuteczny, zatem ważne są tu słowa kluczowe. Nawet najlepszy materiał w którym ich brakuje nie zostanie zauważony. Dlatego zanim zaczniesz pisać naucz się szukać słów kluczowych pasujących do Twojej strony internetowej.

Pozwól innym rzucić okiem na swoje dzieło.

    Niekiedy nie widzimy własnych błędów, dlatego warto wcześniej pokazać komuś tekst, który udało nam się stworzyć. Nowe spojrzenie może bardzo pomóc. Taka osoba wskaże zdania, które należy poprawić ale także oceni zrozumiałość całego tekstu.

Dodawaj teksty regularnie.

    Dodawanie nowych i poprawnych informacji na twojej stronie przekona nie tylko czytelników ale także Google. Pokaże, że jest ona aktualna, świeża, a posty są prowadzone regularnie. Jeżeli strona bądź fanpage nie będzie aktywny, pojawi się na słabej pozycji co sprawi, że jego oglądalność mocno spadnie.

Social Media, Prowadzenie fanpage, Facebook, posty na Facebooku