Nowe media, a PR i marketing.

prowadzenie fanpage, marketing spolecznosciowy, facebook

    Nowe media we współczesnym świecie stanowią idealne narzędzie marketingowe. Stały się codziennością każdego człowieka. Coraz częściej korzystamy z social mediów, które wykorzystują wszelkie agencje reklamy i PR. Reklama towarzyszy nam na każdym kroku. Widzimy ją nie tylko w telewizji na banerach ale też słyszymy w radiu i oglądamy w Internecie. To właśnie ten rodzaj reklamy stał się bardzo popularny.          

            Nowe media to narzędzia komunikacyjne, które wykorzystują nowe technologie. Rozwijają się z w zawrotnym tempie. Dlatego często wykorzystuje się je do aktywnej reklamy. Portale społecznościowe to idealne miejsce w którym możemy wypromować określoną markę lub produkt.

            Internet oferuje nam wiele narzędzi reklamowych, które pomagają w reklamie i promocji. Są to między innymi programy takie jak Google AdWords, Google AdSens, Facebook Ads czy FastTony. Dzięki nim możemy monitorować nie tylko efekty ale także koszty, które wyznaczamy na reklamę.

            Obecnie marketing działa na każdym polu w Internecie, a coraz większą popularność zyskują kanały takie jak Youtube lub Instagram. Wielu youtuberów promuje określone marki poprzez testy ich produktów. Firmy marketingowe korzystając z usług tak zwanych influencerów mają szansę znacznie poprawić sprzedaż produktów. Pozytywna opinia na temat marki wypowiedziana z ust osoby znanej/popularnej podnosi ich rangę wśród odbiorców.

            Kolejnym zagadnieniem związanym z marketingiem jest pozycjonowanie. Ma na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google.  Pozycjonowanie jest mocno zależne od optymalizacji. Takie działanie pozwala na dostosowanie stron internetowych do ich odpowiedniego wyświetlania w wyszukiwarkach.

            Inny sposób pozycjonowania to link building. Link to inaczej odnośnik, który odsyła pod określony adres lub dokument. Może być wewnętrzny lub zewnętrzny. Odpowiednio stworzone linki mogą zapewnić wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.  

            W działaniach marketingowych równie ważny jest content marketing czyli wartościowe treści. Celem contentu jest pozyskanie jak największej liczby potencjalnych klientów.

Aby działania marketingowe przynosiły efekty należy regularnie analizować ruch na stronie. Na ich podstawie można określić czy dotąd wykonywane działania są skuteczne. Taka wiedza pozwala na szybką reakcję oraz wszelkich zmian.

Nowe media są bardzo związane z promocją i marketingiem, a co ciekawsze rozwijają się w bardzo szybkim tempie. Reklama w Internecie jest jedną z najpopularniejszych form promocji marek. Zapewnia nie tylko wysoką skuteczność ale także możliwość monitoringu wykonywanych działań marketingowych.

PR, Marketing, Social Media