Marketing społecznościowy bez tajemnic

prowadzenie fanpage, marketing spolecznosciowy, facebook


Wykorzystując wielką moc wszelkich treści i social media marketingu możemy znacznie podnieść liczbę naszych odbiorców, a co za tym idzie również klientów. Jednak aby nasza praca była skuteczna, musimy się do tego dobrze przygotować i działać według pewnych zasad. Rozpoczęcie pracy bez wcześniejszego wglądu we własną firmę i braku przemyślenia przyszłych działań może okazać się wielką klęską- a przecież nie chcemy sobie zaszkodzić.

Bardzo ważne jest, aby zrozumieć podstawy marketingu mediów społecznościowych. Zwiększenie jakości i efektów zależy od tego jak, będzie wyglądać nasza strategie. Dlatego warto przestrzegać 7 podstawowych wskazówek- to właśnie one pomogą zbudować fundament, który będzie służył Twojej marce oraz klientom.

1. Słuchaj swoich odbiorców.

Działalność social mediów i marketingu społecznościowego wymaga szeroko rozwiniętej komunikacji z klientem. Kluczem do sukcesu jest uważne słuchanie naszych odbiorców. Warto śledzić treści online grupy docelowej oraz dołączyć do dyskusji. Dzięki temu dowiemy się, co jest dla nich naprawdę ważne. Dopiero wtedy możemy tworzyć własne treści oraz prowadzić rozmowy, które zwiększą wartość komunikacji i odniosą się do wymagań klientów.

2. Jeden cel.

Skup się na tym, co jest ważne dla osiągnięcia Twojego celu. Lepiej być specjalistą w danej dziedzinie, niż być „tylko dobrym” we wszystkim. Kiedy skupiamy się na jednej, konkretnej rzeczy nasza praca jest bardziej efektywna i skuteczna.

3. Stawiaj na jakość.

Jakość to podstawa. Lepiej mieć mniejszą ilość odbiorców online- którzy czytają, udostępniają i dyskutują na temat naszych treści. Zamiast ogromnej liczby publiczności, która nie jest zainteresowana tematem. Tacy odbiorcy zwiększają tylko naszą liczbę, a nie (tak jak byśmy chcieli) jakości naszej strony internetowej i pracy.

4. Cierpliwość to podstawa.

Nic nie przychodzi od razu. Dlatego nastaw się na długą podróż w social mediach i czekaj cierpliwie na rezultaty, które z pewnością przyjdą z czasem.

5. Publikuj ciekawe treści.

To co udostępniamy na naszej stronie internetowej, jest istotne dla osiągnięcia celu. Dlatego ważne jest, by publikować treści wysokiej jakości, które będą ciekawe dla potencjalnego odbiorcy. Dzięki temu będą dzielić się nimi ze swoimi obserwatorami na innych portalach takich jak Twitter, LinkedIn, blogach internetowych itp.

6. Monitoruj konkurencję.

Warto poświęcić czas na znalezienie stron i fanpage'y o podobnej tematyce. Ich obserwatorzy prawdopodobnie będą zainteresowani również Twoimi usługami. Dokładna analiza działań konkurencji pozwoli Ci stworzyć nowe pomysły, które mogą przyciągnąć nowych odbiorców.

7. Szanuj swoich odbiorców.

Każdy odbiorca jest ważny, dlatego skup się na tym, by poświęcić dla niego czas, gdy tego potrzebuje. Wchodź w dyskusje, kiedy komentuje Twoje posty, odpisuj na wiadomości i pokaż, że jego opinia i zadowolenie jest dla Ciebie ważne.

Prowadzenie fanpage