Konkurs! - czyli sposób na zwiększenie zaangażowania.

prowadzenie fanpage, marketing spolecznosciowy, facebook, konkurs

Prowadzisz fanpage na Facebooku? Chcesz bardziej zaangażować odbiorców w jego działalność- organizacja konkursu to świetny pomysł! Nasuwa się na myśl pytanie, co zrobić aby był ciekawy i wciągnął jak największą liczbę osób? Mamy na to kilka sposobów!

Organizacja dobrego konkursu na Facebooku to nie lada wyzwanie. Dlatego należy przestrzegać kilka prostych zasad, które ułatwią nam to zadanie.

1. Cel, który chcemy osiągnąć.

Dobrze przemyślany konkurs może być doskonałym narzędziem marketingowym. Dlatego warto zastanowić się nad tym jaki jest nasz cel. Może być nim zdobycie nowych klientów, zwiększenie rozpoznawalności marki, promocja naszego nowego produktu lub sprawdzenie preferencji naszych odbiorców. Takich założeń może być wiele. Dobrze jeśli konkurs na fanpage'u pozwoli Ci zdobyć jak najwięcej informacji na temat Twojej grupy obserwatorów oraz sprawi że nasze cele zostaną spełnione.

2. Typ konkursu.

Konkursy mają kilka formatów, które możemy wykorzystać na swoim fanpage'u. Może to być pytanie, quiz lub konkurs foto bądź wideo. Ważne jest, by dopasować jego format tak, aby spełniał on cel, który sobie wcześniej założyliśmy. Należy też zwrócić uwagę na to, aby format był dopasowany to określonej grupy odbiorców- każda z nich zainteresuje się inną formą naszego konkursu.

3. Ustal regulamin.

Warto zapoznać się z regulaminem oraz prawami, które dotyczą organizacji takiego konkursu na Facebooku. Przecież nie chcemy aby nasz post lub fanpage został usunięty. Za złamanie zasad możemy ponieść nawet karę pieniężną! Dlatego naszym podstawowym zadaniem jest dokładne sprawdzenie praw i zakazów. Takie informacje należy sprawdzać na bieżąco ponieważ mogą się one zmienić z biegiem czasu. Facebook posiada stosowny punkt w regulaminie odnośnie  organizacji konkursu na fanpage'ach. Pamiętaj też, że nie tylko Ty musisz przestrzegać prawa, ale także Twoi odbiorcy. Jako organizator musisz zadbać także o własny regulamin konkursu, który będzie dostępny dla wszystkich uczestników.

4. Nagroda za wygraną.

Idealnym pomysłem na wygraną w organizowanym konkursie będzie nagroda, która jest związana z naszą firmą. Dzięki temu możemy też promować własny produkt i zwiększamy zainteresowanie naszą ofertą. Nagroda nie musi być bardzo kosztowna, ale pamiętaj by była dostosowana do wkładu ze strony uczestników konkursu.

Social Media, Prowadzenie fanpage, Facebook, posty na Facebooku