Jak wydać mniej na reklamę?


Prowadzisz firmowego fanpage'a na Facebooku? Jeśli tak, to z pewnością zdajesz sobie sprawę jak ważnym i pożytecznym narzędziem do pozyskiwania klientów są reklamy. W końcu nie bez powodu mówi się że reklama jest dźwignią handlu. Aby w pełni wykorzystać jej potencjał w oszczędny sposób przedstawimy Wam kilka porad. Dzięki temu nie będziecie marnować Waszych pieniędzy na zbędne działania. Jesteście ciekawi? Sprawdźcie sami!

Wybierz odpowiednie narzędzie.

Korzystanie z Power Editora może być bardzo przydatne. Dla tych którzy jeszcze nie wiedzą przypomnimy, że możemy tworzyć i zarządzać reklamami na Facebooku w dwojaki sposób. Pierwszy za pomocą managera reklam lub wcześniej wspomnianego Power Editora. Według nas, ten drugi jest zdecydowanie bardziej opłacalny. Posiada więcej opcji doboru odbiorców, a także ustawień kwot pieniężnych za reklamy. Dzięki temu jesteśmy w stanie stworzyć o wiele lepsze reklamy.

Obierz odpowiedni cel.

Kolejnym ważnym krokiem jest odpowiedni wybór celu kampanii. Powinniśmy stawiać na te krótkoterminowe. Dla ułatwienia wyboru celu, który oferuje nam Facebook (tj. przejście na stronę, zaangażowanie dla konkretnego postu, polubienia i wyświetlenia wideo oraz konwersje) powinniśmy się zastanowić, jakie ma być działanie odbiorcy po obejrzeniu naszej reklamy. Taka metoda zdecydowanie ułatwi nam podnieść skuteczność naszego komunikatu.

Targetuj z głową!

Aby nasza reklama trafiała do odpowiednich grup docelowych wybieramy konkretny target. Często mówimy, że lepiej być bardzo dobrym w jednej rzeczy niż tylko dobrym we wszystkim. To powiedzenie przekłada się również na reklamę. Zatem powinniśmy precyzyjnie wybierać podstawowe kryteria targetowania demograficznego i geograficznego naszej kampanii, zamiast kierować target do wszystkich (ogólnie). Takie działanie z pewnością zaoszczędzi wiele pieniędzy na Twoim koncie.

Cel przekłada się na liczbę potencjalnych klientów.

Tworząc kampanię reklamową kierujemy ją do określonych grup docelowych w jakimś celu. Należy pamiętać, że w przypadku budowania zaangażowania wokół postu liczba potencjalnych klientów będzie o wiele większa niż gdy kampanię nastawimy na przykład na konwersję. Dlatego jeśli chcesz osiągnąć większe zaangażowanie musisz określić szczegółowo osoby do których skierowana będzie Twoja reklama.

Optymalizuj manualnie.

Dla skutecznego działania narzędzie optymalizujące, które oferuje nam Facebook potrzebuje sporej liczby odbiorców. Dlatego automatyczna optymalizacja ma sens tylko wtedy, gdy reklama dociera do kilku tysięcy użytkowników. W przypadku mniejszej grupy odbiorców warto wykorzystywać sposób manualny. Dzięki temu będziemy mogli testować różne opcje, które pomogą nam znaleźć złoty środek oraz zaoszczędzić pieniądze.