Fanpage to podstawa – a jak było kiedyś?

marketing spolecznosciowy, prowadzenie fanpage, social marketing

Reklamy otaczają nas. Jadąc do pracy, widzimy setki billboardów, w skrzynce znajdujemy ulotki reklamowe, a w radio słyszymy zachęcające do zakupu komunikaty. Telewizja także wmawia nam, że środek X najlepszy jest na plamy, natomiast produkt Y to najsmaczniejsza kawa na świecie. I wtedy powstał Internet…

Sieć komputerowa wywołała absolutną rewolucję reklamową. Długie, często kompletnie nieatrakcyjne spoty zastąpiono jednym obrazkiem. Link odsyłał nas do strony producenta, na której wychwalał on swój produkt. Migające, kolorowe banery od razu zyskały swoich zwolenników i przeciwników. Taki rodzaj reklamy trafiał (i trafia nadal) do wielu osób, ze względu na brak barier czasowych i geograficznych, a więc grupa docelowa jest bardzo szeroka.

Kolejny przełom reklamowy wywołało powstanie portali społecznościowych. Prawie każdy z nas miał kiedyś konto na Naszej-Klasie, jednak jej blask przyćmił amerykański konkurent – Facebook, założony przez Marka Zuckerberga. Powstał 4 lutego 2004 roku. Jego społeczność szybko rozrosła się. Ludzie z całego świata wymieniają się zdjęciami, postami, komentarzami oraz… reklamami. Marketing społecznościowy przeżywa złote lata. Wiele przedsiębiorstw decyduje się więc na założenie firmowego fanpage na Facebooku.

Prowadzenie fanpage daje nie tylko możliwość pokazania się ogromnej ilości potencjalnych klientów. To dużo skuteczniejsza reklama niż w pozostałych mediach i za niewielkie pieniądze. Kwestia finansowa promowania własnej firmy jest szczególnie ważna dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, których nie stać, aby wydawać ogromne kwoty na reklamę.

Im atrakcyjniejszy marketing społecznościowy, tym większa szansa na sukces przede wszystkich dla osób decydujących się na własną działalność gospodarczą. Przemyślane prowadzenie fanpage bardzo ułatwia osiągnięcie lepszych rezultatów sprzedażowych. Możliwość szybkiej interakcji z klientami sprzyja budowaniu długofalowej relacji oraz badaniu zadowolenia konsumentów z naszego produktu lub usługi. To nakręca spiralę zadowolenia, której efektem będzie coraz większa liczba stałych oraz nowych klientów.

Sukces Twojego przedsiębiorstwa zależy przede wszystkim od Ciebie oraz reklamy. Zadbaj o kreatywną formę kontaktu z klientami, która połączona z doskonałą jakością oferowanego produktu/usługi zapewni Tobie spore zyski. Zainwestuj w marketing społecznościowy albo powierz specjalistom prowadzenie fanpage i komunikację z klientami w sieci.

Fanpage dzisiaj a dawniej