Fanpage – jak pozyskać nowych klientów?

prowadzenie fanpage, reklama na fb

Podstawą prowadzenia fanpage na Facebooku jest ruch na stronie oraz interakcja – a te osiągniemy tylko dzięki odpowiedniej ilości (i jakości!) osób lubiących nasz profil. Jednak samo polubienie to nie wszystko, bo jak już wspominaliśmy, ważna jest również jakość twoich followerów. Co należy rozumieć przez jakość fanów?

Chodzi o to, aby już na początku dobrze dopasować grupę docelową dla usług/produktów/marki, którymi zarządzasz i to do nich kierować swoje działania. Jak wspominaliśmy w poprzednim artykule Jak od podstaw stworzyć fanpage na Facebooku?, mając nowy fanpage warto zacząć od zaproszenia swoich znajomych do polubienia profilu.

Social media to bardzo specyficzny sektor marketingu internetowego, ludzie często kierują się emocjami i są sceptycznie nastawieni do wszelkich nowości. Zapraszając znajomych, którzy będą Twoimi pierwszymi fanami, zaczniesz budować zaufanie potencjalnych klientów. Widząc, że fanpage posiada już jakąś grupę followerów, chętniej dołączą do jej grona niż w przypadku rażącego „0 osób lubi to”.

W mediach społecznościowych ludźmi kierują emocje, dlatego należy wywoływać ich jak najwięcej i jak najbardziej pozytywnych – wpłynie to dobrze na Twój wizerunek i zapewni szybszy rozwój.

Dodaję dużo postów i ciekawych treści a fanów przestało przybywać, dlaczego? – to jedno z podstawowych pytań dręczących początkujących marketingowców. Przyczyn może być kilka, a dwie najczęstsze to źle dobrana grupa docelowa i brak płatnej promocji. Ale po kolei…

Zaczynając działać w social media, sprecyzuj odbiorców potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Zastanów się, jaki przedział wiekowy byłby najbardziej zainteresowany i z kim najlepiej wzmocnić komunikację. Skup się na tym, aby zrzeszać w swojej wirtualnej przestrzeni fanów o wspólnych zainteresowaniach – zwiększy to znacznie szanse na udaną interakcję na fanpage.

Drugą barierą jest brak promocji płatnej. Obecnie natłok treści na portalach społecznościowych jest ogromny, każdego dnia przewijają się tam setki tysięcy postów i unikatowych treści. Aby móc zaistnieć wśród innych popularnych serwisów, zastanów się z jednej strony nad jakością publikowanych treści a z drugiej nad przeznaczeniem części kapitału na płatną promocję.

Reklamować się na Facebooku możesz na wiele sposobów. Dwa najciekawsze rozwiązania to reklama całego fanpage oraz promowanie pojedynczych postów. Warto skorzystać z obu tych opcji, ponieważ każda z nich wygeneruje mierzalne korzyści dla Twojej strony. Promując profil musisz stworzyć szablon swojej reklamy – dopasować grafikę, tekst, i co najważniejsze, grupę docelową, do której chcesz adresować swój przekaz.

Pozostaje ci jeszcze ustalić budżet, który chcesz przeznaczyć na ten cel i wybrać sposób płatności. W przypadku pojedynczych postów przejrzyj statystyki dostępne w panelu administratora – dzięki temu dowiesz się, które posty cieszyły się największym zainteresowaniem i czy warto je wypromować. Zyskasz tym samym większy zasięg swoich treści i pozyskasz nowych fanów.
 

Prowadzenie fanpage a nowi klienci