Chcesz zostać specjalistą w Social Media? Sprawdź jakie cechy powinieneś posiadać!

prowadzenie fanpage, marketing spolecznosciowy, facebook

    Stanowisko specjalisty Social Media jest obecnie bardzo popularne. Niemal każda firma posiada swoje konto na różnych portalach społecznościowych takich jak Facebook, Snapchat, Instagram czy Youtube. Dlatego osoba obcująca ze światem social mediów jest jak najbardziej niezbędna. Jak wiadomo świat reklamy rozwija się w ekspresowym tempie- oferuje nam coraz nowsze rozwiązania i ulepszenia.  Specjalista Social Media powinien posiadać kilka niezbędnych umiejętności, które pomogą mu w jego pracy. Jakie cechy ma odpowiedni kandydat na to stanowisko?

    Dobra znajomość branży na pewno przyda się w pracy Social Media Managera. Media społecznościowe nie stoją w miejscu, dlatego ciągły rozwój jest bardzo ważnym elementem. Osoba, która chce pełnić takie stanowisko powinna śledzić wszystkie nowinki techniczne. Ciekawość i otwartość będzie szczególnym atutem. Umiejętność poruszania się w internetowym świecie reklamy i promocji z pewnością ułatwi Twoją pracę.

    Copywriting to podstawowa umiejętność potrzebna do skutecznego prowadzenia działań w świecie Social Media. Tworzenie dobrych treści przydaje się na każdym etapie pracy. Lekkość pióra oraz dobra znajomość ortografii języka polskiego to priorytet. Jednak, by dany tekst był zauważony musi też być ciekawy. Powinniśmy umieć dostosować swoje posty do kanału w którym je publikujemy. Dzięki temu uzyskamy większe zaangażowanie odbiorców. Dobry tekst oraz reklama to klucz do sukcesu.

    Znajomość programów graficznych i video to kolejna przydatna ale też niezbędna umiejętność w pracy Social Managera. W ciągu ostatnich lat portale przeszły długą drogę zmieniając formę komunikacji. Kiedyś tylko tekstowa- dziś także wizualna. Tworzenie podstawowych grafik na pewno urozmaici każdy post dodany na Facebooku oraz innych portalach społecznościowych. Badania wykazały, że to właśnie ciekawa grafika lub krótkie video skupia największą uwagę i przyciąga większą liczbę odbiorców.

    Dobra organizacja przyda się w planowaniu kampanii reklamowych na Facebooku. Osoba zarządzająca kanałem w Social Mediach ma często wyznaczony z góry określony budżet na działania w Internecie. Dlatego odpowiednie planowanie funduszy na posty, grafiki oraz inne formy reklamy pomogą w przygotowaniu dobrej kampanii. Nie chcemy przecież nadszarpnąć zaufania naszego zleceniodawcy. Posiadanie wiedzy w zakresie finansów oraz dobra organizacja pomoże Ci w pracy specjalisty Social Media. Dodatkowym plusem będzie znajomość podstawowych narzędzi arkusza kalkulacyjnego.

    Potencjał! To dzięki niemu możesz być zauważony w branży reklamowej i PR. Pozytywne nastawienie do ludzi, ciekawość świata, nowinek technicznych oraz kreatywność i zaangażowanie. Wszystkie wymienione wyżej cechy z pewnością przydadzą się każdemu, kto pragnie spróbować swoich sił w pracy Social Media Managera.

Social Media, Prowadzenie fanpage, Facebook