Boty na Fanpage, czyli nowa moda komunikacji z Klientem.

prowadzenie fanpage, marketing spolecznosciowy, facebook

    Ostatnimi czasy boty na Facebooku stały się tematem numer jeden w sieci. Powstało już wiele artykułów na ich temat oraz poradników jak je używać. Obecnie możemy znaleźć wiele przeróżnych propozycji botów na każdy komunikator internetowy. Co sprawia, że stały się takim hitem? I jak można je wykorzystać na własnym fanpage'u firmowym?

    Zacznijmy od początku i wyjaśnijmy pojęcie bot. Jak sama nazwa wskazuje pochodzi ona od słowa „robot”. Jest to program, który ma za zadanie wykonywać czynności, które zastąpią człowieka. Swojego rodzaju wyręczenie go w realizacji różnych zadań. Mimo wszystko bot nie jest sztuczną inteligencją aczkolwiek może z niej korzystać.

    Boty nie są nowym tematem. Pierwsze powstawały już w latach 90- tych. Były to tak zwane chat boty. Wykorzystuje się je do dziś na komunikatorach takich jak Messenger czy Skype, wcześniej na przykład na niezapomnianym i bardzo popularnym Gadu-Gadu. Swego czasu jako najpopularniejsze boty były Infobot- właśnie na wcześniej wspomniane GG- oraz Eggdrop- na IRC. Innym narzędziem na którym możemy korzystać z botów jest komunikator biznesowy Slack.

    Jak wskazują dostępne informacje, liczba botów na Messengerze już w 2016 roku wynosiła 30 tysięcy. Działają one na stronie internetowej ale także w aplikacjach mobilnych. Bot może być zastępcą nadawcy wiadomości wysłanej przez Messenger. Rozmawia z nami jak prawdziwa osoba, skłania do rozmowy oraz wymusza interakcję. Jak widać to narzędzie jest bardzo pomocne przy prowadzeniu dużej firmy, gdy nie mamy czasu na systematyczne odpowiadanie naszym obserwatorom. Dlatego boty są bardzo często wykorzystywane do komunikacji z klientem przez  przeróżne firmy, agencje reklamowe, marketingowe czy PR-owe.  Pojawiają się szczególnie na fanpage'ach. Do czego jeszcze możemy wykorzystać boty? Opcji jest bardzo wiele. Bot pozwala na czynności takie jak udzielanie wskazówek klientom, dobieranie produktów do jego preferencji. Możemy także dzięki nim uzyskiwać wiele aktualnych informacji ze świata, zamawiać produkty, umówić wizytę na przykład u lekarza czy wezwać kuriera.

    Więc jakie warunki musi spełniać konkretna firma, która chciałaby wdrożyć bota w komunikatorze Messenger? Przed wszystkim musi posiadać swój fanpage na Facebooku. Może być stworzony tylko i wyłącznie pod istnienie bota- a nie jako główny fanpage firmowy. Jeżeli nie przygotowujemy bota sami, a przez inną firmę zewnętrzną- naszym zadaniem jest udzielenie jej  dostępu do wskazanego fanpage'a.

    Bot na naszej stronie działa non stop. Jednak jako administratorzy strony mamy możliwość, aby go w każdej chwili wyłączyć. Możemy także ustawić określony przez nas czas w którym bot przestaje działać na naszym fanpage'u.

    Oprogramowanie umożliwia stworzenie nieograniczonej liczby odpowiedzi na pytania zadawane przez klienta. Istnieją także modyfikacje, które rozbudowują je oraz dopasowują do pytań.

    Jak widać boty są bardzo przydatnym narzędziem, które pomaga usprawnić wiele procesów komunikacyjnych i mają zastosowanie w każdej branży. Są alternatywą dla obsługi klienta, charakteryzuje je swoboda konwersacji. Ich największym plusem jest zasięg, który jest bardzo duży oraz to, że mamy nad nimi pełną kontrolę.

Prowadzenie fanpage, boty