Agencja Interaktywna - czym jest i jak pomaga firmom rozwinąć swoja markę?

marketing spolecznosciowy, prowadzenie fanpage, social marketing, agencja interaktywna

Agencja interaktywna to słowo-klucz, które ostatnimi czasy spopularyzowało się dzięki częstemu użyciu w sloganach reklamowych wielu firm. Co jednak tak naprawdę kryje się za tym zwrotem?

Agencja interaktywna to – pod względem językowym – odpowiedź na wyświechtanie się określenia „agencja marketingowa”. Podobnie jak pod nazwą agencji kreatywnych, kryją się pod nią firmy świadczące usługi z szeroko rozumianego marketingu.

Zakres usług agencji interaktywnej nie wyrasta więc poza kręg skojarzeń związany z usługami charakterystycznymi dla branży; odpowiednia firma tego typu zadba więc o obsługę mediów społecznościowych, SEO/SEM, marketing internetowy, reklamę w sieci, projektowanie stron WWW oraz wiele innych usług. Warto podkreślić, że poza zasięgiem agencji tego typu nie pozostają specyficzne formaty reklam internetowych, dopasowane do konkretnych mediów – mowa tu między innymi o niezwykle popularnych Facebook Ads i AdWords, które potrafią bezpośrednio przełożyć się na sprzedać produktów i znacząco podnieść rozpoznawalność marki wśród potencjalnych klientów. Warto dodać, że te drugie wpływają na pozycjonowanie firmy, które pozwala łatwiej wyszukiwać jej stronę odbiorcy.

Biorąc pod uwagę uniwersalność, agencje interaktywne to doskonałe rozwiązanie dla firm, które poszukują kompleksowego rozwiązania swoich marketingowych problemów, gdyż oferują szereg zróżnicowanych możliwości, które można wykorzystać bez potrzeby outsource’owania podwykonawców lub kilku różnych przedsiębiorstw; wybierając agencję interaktywną można mieć pewność, że zadba o to, co najważniejsze w sprawnym tworzeniu marki.

Chociaż agencje interaktywne siłą rzeczy skupiają się głównie na działalności internetowej, większość z nich jest w stanie pełnić dla swoich klientów również usługi z zakresu tradycyjnego marketingu czy reklamy – dlatego właśnie cieszą się one coraz większą popularnością wśród firm tak małych, jak i średnich i dużych. Z łatwością opracują logo, banery reklamowe, ulotki, plakaty czy wizytówki.

Należy zatem pamiętać, że agencja interaktywna to nazwa własna firmy, która realizuje swoje usługi marketingowe posiłkując się specjalistami wielu dziedzin – copywriterami, webmasterami, programistami, grafikami oraz wieloma innymi ludźmi będącymi w stanie szybko i bezproblemowo spełnić większość wymagań klienta w zakresie marketingu tak internetowego, jak i klasycznego.

Agencja interaktywna